BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//jEvents 2.0 for Joomla//EN CALSCALE:GREGORIAN METHOD:PUBLISH BEGIN:VTIMEZONE TZID:Europe/Prague BEGIN:STANDARD DTSTART:20160318T000000 RDATE:20160327T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20161030T020000 RDATE:20170326T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20171029T020000 RDATE:20180325T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20181028T020000 RDATE:20190331T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20191027T020000 RDATE:20200329T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20201025T020000 RDATE:20210328T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20211031T020000 RDATE:20220327T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20221030T020000 RDATE:20230326T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20231029T020000 RDATE:20240331T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20241027T020000 RDATE:20250330T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20251026T020000 RDATE:20260329T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Prague CET END:STANDARD BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20160327T030000 RDATE:20161030T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20170326T030000 RDATE:20171029T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20180325T030000 RDATE:20181028T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20190331T030000 RDATE:20191027T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20200329T030000 RDATE:20201025T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20210328T030000 RDATE:20211031T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20220327T030000 RDATE:20221030T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20230326T030000 RDATE:20231029T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20240331T030000 RDATE:20241027T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20250330T030000 RDATE:20251026T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Prague CEST END:DAYLIGHT END:VTIMEZONE BEGIN:VEVENT UID:805c2b5b775e7c6aa5d960da792bc93d CATEGORIES:Svatí CREATED:19700101T010000 SUMMARY:sv. Josef, snoubenec Panny Marie, hlavní ochránce Řádu DESCRIPTION;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:
Texty jsou shodné s Lekcionářem V (str. 280 -283):
První čtení: 2 Sam 7,4-5a.12-14a.16
Žalm: 89(88) 2-3.4-5.
27+29 Odp.: 37
Druhé čtení: Řím 4,13.16-18.22
E
vangelium: Mt 1,16.18-21.24a
Nebo: Lk 2,41-51a
Svatý Josef byl uctíván nejdříve na Východě. Jedno z prvníc h svědectví o úctě ke sv. Josefovi v latinské církvi má ke Karmelu velmi bl ízko zeměpisně: ve 12. století zbudovali křižáci v Nazaretě kostel zasvěcen ý sv. Josefovi. Z té doby pocházejí první doklady o slavení svátku sv. Jose fa 19. března. Apoštoly této úcty byli zvláště řeholníci (např. františkán sv. Bernardin Sienský). Papež Sixtus IV. rozšířil roku 1479 svátek sv. Jose fa na celou církev a Řehoř XV. jej roku 1621 prohlásil za svátek zasvěcený. Karmelitán Arnold Bostius napsal v roce 1479 o vztahu našeho řádu ke sv. J osefovi: "Lneme k němu zbožnou náklonností a slavnostněji jej uctíváme..."< /p>
Karmelitány upoutávalo Josefovo povolání k životu po boku Panny Marie a Ježíše: Josef s Marií byli navzájem spojeni čistou, duchovní snoubenecko u láskou a žili jen pro Ježíše. Karmelitáni také jako jedni z prvních zaved li oficium ke cti sv. Josefa. Úctu k tomuto světci šířili svým apoštolátem i příkladem - např. bl. Baptista Spagnoli, sv. Marie Magdalena de´ Pazzi. V elký vliv měla sv. Terezie od Ježíše: "Už po několik let ho vždy prosím na jeho svátek o nějakou milost a vždycky jsem vyslyšena" (Život 6,7). Za hlav ního ochránce našeho řádu byl sv. Josef prohlášen generální kapitulou v roc e 1680.
(Věrný pěstoun a strážce)
U všech mimořádných milostí, které se dostano
u kterékoli rozumné bytosti, platí obecné pravidlo: Kdykoli si Bůh ve své d
obrotě vyvolí někoho k nějaké zvláštní milosti nebo k nějakému vznešenému s
tavu, daruje tomu člověku, jehož si vyvolil, všechna charismata, která potř
ebuje pro svůj úkol, a bohatě ho jimi ozdobí.
To se plně potvrdilo tak
é na svatém Josefu, považovaném za otce našeho Pána Ježíše Krista, pravém s
noubenci královny světa a vládkyně andělů. Toho si věčný Otec vybral za věr
ného pěstouna a strážce svých největších pokladů, svého Syna a své Snoubenk
y. Tento úkol vykonával Josef s velikou svědomitostí. A proto mu patří slov
o Páně: Služebníku dobrý a věrný, vejdi do radosti svého Pána.
A když
uvážíme, jaký má Josef vztah k celé Kristově církvi, což není člověkem vyvo
leným a mimořádným? Vždyť skrze něho a pod jeho ochranou byl Kristus řádně
a počestně uveden do světa. Jestliže je tedy celá církev zavázána Panně Mar
ii, že skrze ni mohla přijmout Krista, pak hned po ní je zavázána obzvláštn
í vděčností a úctou také svatému Josefovi.
On zajisté uzavírá Starý zá
kon, důstojnost patriarchů a proroků v něm došla zaslíbeného ovoce. Právě o
n jediný osobně dosáhl toho, co jim Boží dobrota zaslíbila. Jistěže není po
chyb, že když mu Kristus na světě prokazoval přátelskou náklonnost, úctu a
nejvyšší vážnost jako syn vlastnímu otci, ani v nebi mu ji určitě neodepřel
, naopak spíš naplnil a dovršil.
Právem proto Pán dodává: Vejdi do rad
osti svého Pána. Takže ačkoli radost věčné blaženosti vstupuje do lidského
srdce, přesto mu Pán raději říká: Vejdi do radosti, aby tím tajemně naznači
l, že ta radost není jen uvnitř v jeho srdci, ale že ho ze všech stran obkl
opuje a pohlcuje, takže se do ní noří jako do bezedné propasti.
Nuže,
pamatuj na nás, svatý Josefe, a zastaň se nás svou přímluvou u Pána, který
byl pokládán za tvého syna. A nakloň nám milostivě také nejsvětější Pannu,
svou snoubenku a matku toho, který s Otcem a svatým Duchem žije a kraluje p
o věčné věky. Amen.
(Sermo 2, de S. Jo seph: Opera 7,16.27-30)
Všemohoucí Bože, tys povolal svatého Jos efa, aby už od počátku chránil dílo našeho vykoupení; dej, ať tvá církev s jeho pomocí věrně plní svůj úkol při uskutečňování díla spásy. Skrze tvého Syna, našeho Pána Ježíše Krista, neboť on s tebou v jednotě Ducha svatého ž ije a kraluje po všechny věky věků. Amen.
Texty jsou shodné s Lekcionářem V (str. 2 80-283):
První čtení: 2 Sam 7,4-5a.12-14a.16
Žalm: 89(88) 2-3.4-
5.27+29 Odp.: 37
Druhé čtení: Řím 4,13.16-18.22
Evangelium: Mt 1,16.18-21.24a
Nebo: Lk 2,41-51a